Home » » Resepi Karipap-Karipap Cinta Yang sedap dan rangup

Resepi Karipap-Karipap Cinta Yang sedap dan rangup

Written By kak gojes on Sunday, November 27, 2011 | 9:56 PM


Gambar Karipap yang di snap oleh kamera henpon cabuk aje...

Untuk makluman ni takde google memana ok...aku siap goreng aje terus aku ambik henpon untuk snap gambar karipap ni. Ngehehehehhe...nampak sedap tak?...sila..sila..sila menjamu mata

Belog DAPUR ERYATI ni lama betul tidak di kemas kini. Agak-agaknya aku ni memang MALAS dengan blog ni tapi siapa suruh buka blog ni kan. Yelah...aku akan rajinkan diri la...

Okey nak kongsi resepi Karipap rekaan aku sendiri.

Bahan untuk kulit karipap

Tepung gandum
Tepung jagung
Air
Minyak
sedikit gula
sedikit garam


Bahan untuk inti
Ubi kentang / Ubi manis a.k.a keledek'
Kari cap 888
kayu manis
Bawang merah
Bawang putih
Sedikit garam
Sedikit Ajinomoto
Sedikit gula (jika mahu la...)

Caranya...

Bahan untuk kulit disatukan dan uli hingga menjadi doh. Jangan banyakkan minyak nanti dia rapuh bukan ranggup. Dan jangan banyakkan air nanti susah korang nak bentuk.

Bila inti sudah masak..hah korang bentukkan lah sebijik karipap...erm tu aje. 

P/s...aku tak guna marjerin ker butter untuk buat doh karipap...jadi kalau korang biasa guna butter atau marjerin dipersilakan...

2 comments :

  1. Keripap Cinta...dahsyat namanya...
    mesti sedap!!

    ReplyDelete
  2. adu adu aduuuuu lomak niaaaaan :D kalau dipekanbaru napa nya pastel ...enak kali nee :D hehe

    ReplyDelete

Blogger templates